Nieuws.
26.07.19 | Workforce Management
Ja, úw organisatie is uniek!
Geen bedrijf, locatie of product is hetzelfde. Dit geldt ook voor uw mensen. Een CFO kijkt anders naar de inzet van haar medewerkers dan een HR-manager. Wel staan ze elke dag voor dezelfde doelstelling: waarde blijven toevoegen als onderscheidend vermogen om het bestaansrecht te garanderen. Innovatieve relaties zien personeel tegenwoordig liever als ‘assets’! Echter, gelukkige medewerkers zijn meer betrokken en zorgen voor een toename in de omzet en klanttevredenheid. Laat dat nou net zijn wat de directie van elk gezond bedrijf wilt.
Inzicht in productiviteitsbehoefte
De klassieke WFM oplossing bestaat nog altijd uit roosteren in combinatie met tijdregistratie. Hoewel de basis in Softbrick diverse slimmigheden met zich meebrengt, zoals tijd-geïndexeerde database, onbeperkt aantal rekenregels en automatische shiftherkenning, maakt dat de business case tegenwoordig niet meer compleet. Toch is dit vaak wel de primaire vraag van organisaties die zich oriënteren. We zien steeds meer dat het bepalen van de werklast en daarmee de bezettingsgraad, het begin van het proces vormen. Wanneer er inzicht is in de productiviteitsbehoefte, kan de personele inzet gefinetuned worden. Deze informatie komt uit ERP- en HR-systemen via geautomatiseerde interfaces. De data bestaat uit productieplanning, voorcalculaties en ook personeelsinformatie zoals naam, personeelsnummer en contracturen.
Gebruik van hardware
Door tijd nog verder te verbijzonderen (order- of projectregistraties) wordt het inzicht en gemak op elk niveau en op elk moment zichtbaar. Het hardware landschap is erg uiteenlopend en daarom dient de gewenste functionaliteit duidelijk te zijn. Wat vinden we van uitklokken met reden? Hoe registreren we orders? Waar willen we dat medewerkers saldi kunnen opvragen? Real-time communicatie met de software is raadzaam. Daarbij wordt ook steeds vaker naar een integrale oplossing voor toegangscontrole gezocht voor medewerkers, bezoekers en contractors. Dit betekent één aanspreekpunt voor de hardware en de software waarbij de functionaliteiten op elkaar zijn afgestemd.
CAO onafhankelijk
Wet- en regelgeving verlangen dat medewerkers steeds meer eigen verantwoordelijkheid krijgen en nemen. Dankzij de modulaire opbouw van Softbrick, zien wij dat de bestaande en nieuwe organisaties Employee Self-Service faciliteren. De medewerker krijgt via de app inzicht in het rooster en de verlofsaldi en kan thuis vanaf de bank aanvragen doorgeven en inzien. De leidinggevende kan op zijn beurt de aanvragen altijd en overal verwerken. Deze vrijheden zullen in de nabije toekomst alleen maar verder uitgebreid worden voor een goede mix tussen werk en privé.
Softbrick kan u ondersteunen
De rekenregels van Softbrick zijn onbeperkt en vrij te parametreren. Zo wordt het eenvoudig om zeer bedrijfsspecifieke regelingen en interpretaties goed in te stellen. Het is daarmee mogelijk om cao-onafhankelijk te werken. Dit biedt vrijheid ten opzichte van tijdregistratietools. De urencategorieën en dagschema’s bepalen de bewerkingen voor de eindgebruikers. De interface richting het payroll systeem en de accordering op gerealiseerde en gecontroleerde uren, maakt het proces compleet. Dit is waar de welbekende tijdbesparingen voor HR worden gerealiseerd. Een bijkomend voordeel is dat ook op kantoor, in de logistiek en het winkelpersoneel in dezelfde omgeving beheerd kunnen worden. Niet alleen in Nederland maar ook internationaal!
Onze referenties
Softbrick helpt en begeleidt vele organisaties in de Retail, Logistiek, Hospitalty, en Industrie. Jarenlange tevreden relaties zijn ASML, Jumbo, Accor Hotels, VDL, Unilever, BCC, Etos, Hans Anders en Bosch.
Met een dedicated team specialisten, bestaande uit implementatie en business consultants, accountmanagement, projectmanagers, solution architect en ons eigen ontwikkelteam, genieten onze relaties van sectorspecifieke kennis en ervaring.
Wilt u weten welke voordelen Softbrick kan hebben voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op: +31(0)345 473 259.