Ga naar hoofdinhoud

Nieuws.

portfolio-grid

26.10.20 | Workforce Management

Waarom juist nu, tijdens de COVID-19 pandemie, tijd is om te investeren in Workforce Management software

De komst van COVID-19 heeft de manier van werken wereldwijd veranderd. Naar schatting zijn vier op de vijf medewerkers, oftewel 2,7 miljard mensen, getroffen door de thuisblijfmaatregelen. Voor organisaties is het van cruciaal belang dat de gezondheid en veiligheid van de medewerkers gewaarborgd is bij het heropenen van fabrieken, kantoren en winkels.

Veel organisaties zijn daarnaast genoodzaakt de vaste werktijden los te laten en variabele ploegenpatronen in te voeren om deze veilig werkomgevingen te behouden. Werkgevers maken zich zorgen over de kosten en hoe ze hun personeelsbestand onder controle kunnen houden om optimaal productief te zijn onder de wisselende omstandigheden. Organisaties zoeken dan ook naar oplossingen die hen hierbij helpen.

Het is vastgesteld dat Workforce Management software administratieve handelingen verlicht en kostenbesparende voordelen biedt. We geven vier redenen waarom het juist nu van belang is om te investeren in Workforce Management software in tijden van de pandemie.

Workforce Management software ondersteunt bij het beter beheren van de kosten.
Workforce Management biedt de meest nauwkeurige en rendabele oplossingen om nadelige vergissingen voor uw organisatie te verminderen in deze periode van onzekerheden. Met behulp van tijdregistratie voorkomt u onnodige fouten. De gerealiseerde werktijden worden conform de cao of uw bedrijfsregelingen automatisch voor het payroll systeem berekend. Door de verschillende rapportages weet u precies waar u staat en wat u kunt verwachten, geen onnodige verrassingen meer.

Stabiele planning in onstabiele tijden
Voor sommige organisaties was het al een hele opgave om ervoor te zorgen dat er niet te veel of juist te weinig personeel staat ingepland. In de onzekere tijden waarin we nu zitten, is dit dilemma alleen maar groter geworden. Met een gedegen Workforce Management oplossing zorgt u ervoor dat er niet alleen voldoende personeel aanwezig is, maar dat ook de juiste medewerker, met de juiste kwalificaties, op de juiste plaats en tijd staat. Daarnaast kunt u direct anticiperen op gaten in de planning door bijvoorbeeld uitval door ziekte. Dit bespaart niet alleen veel tijd, maar verhoogt ook de efficiëntie en productiviteit van de gehele organisatie.

Meer transparantie en medewerkerstevredenheid voor de medewerkers
Werken met een interactieve en gebruiksvriendelijk app, zorgt voor meer openheid en tevredenheid bij uw medewerkers. Via de app hebben uw medewerkers onder andere inzicht in hun werkrooster, kunnen ze makkelijk verlof aanvragen of zich ziek melden. Tijdens de pandemie is het belangrijker dan ooit om snel te kunnen schakelen wanneer medewerkers genoodzaakt zijn om thuis te blijven. Als manager kunt u dit gat in de planning snel dichten door de beschikbare dienst uit te zetten in de organisatie.

Uw medewerkers lopen geen onnodige risico’s bij het in- en uit klokken.
Om te voorkomen dat meerdere medewerkers bij elkaar staan te wachten om zich in te klokken en hiermee risico lopen, is mobiele tijdregistratie een goede oplossing. Door gebruik te maken van de Workforce Management app op een mobiele telefoon, is het mogelijk voor de medewerkers om digitaal in- en uit te klokken.

In de tijden van de COVID-19 pandemie zijn er genoeg zaken waar verwarring over heerst. Het behalen van de organisatie doelstellingen en het plannen van uw medewerkers hoeft er hier geen van te zijn. De Workforce Management software van Softbrick is nauwkeurig, easy-to-use en een rendabele oplossing voor organisaties die graag hun medewerkers beter willen beheren en roosteren.

Neem vrijblijvend contact met ons op om te bespreken welke voordelen onze software heeft voor uw organisatie. Bel ons op 0345 473 259 of stuur een mail naar info@softbrick.nl.

Softbrick Workforce Vitality

Wilt u ook een
vitale workforce?

De basis van elke organisatie zijn mensen.

Afpraak maken

    Upload Your CV Here

    Back To Top